HMS-KURS - Den gode medarbeidersamtalen
Hvordan skape gode medarbeidersamtalerTillit mellom arbeidsgiver og arbeidstaker er avgjørende for gode medarbeidersamtaler: Det skaper rom, hjertevarme og forståelse for den enkeltes utfordringer, samtidig som det blir lettere å rette fokus mot mulighetene en kan skape for seg selv og organisasjonen. I dette kurset lærer du om hvordan du kan skape gode medarbeidersamtaler og de faktorene som skal til for å lykkes.
Gode medarbeidersamtaler skaper arbeidsglede
«Det å bli sett, føle seg nyttig, ha påvirkningskraft og ha et rom for utvikling er fundamentale behov for alle arbeidstakere. Dette kurset hjelper deg med å stille de rette spørsmålene slik at du kan skape arbeidsglede for dine medarbeidere».
Rune Semundseth, samarbeidspartner, Businessmastering
Fokusområder for kurset
- Struktur på medarbeidersamtaler
- Om god etikk og taushetsplikt
- Temaer som er naturlige å gjennomgå for gode medarbeidersamtaler
- Om forskjeller på privat- og arbeidsrelaterte forhold
- Hvordan skille mellom personlig relasjon og rollen som leder
- Hyppighet og kvalitet
- Distanse mellom leder og ansatte
- Hvordan skape mening med samtalen
- Hvordan gjøre medarbeidersamtalen til et styringsverktøy
Medarbeidersamtaler som virker
«Forventningsavklaring og dialog i hverdagen er helt sentralt. Det samme er systematikk i forbindelse med oppfølging. Vi samarbeider med Rune Semundseth og Businessmastering om system for gode medarbeidersamtaler».
Pål Lillebø, CEO
OM KURSET
Målgruppe:
Alle med ansvar for medarbeidersamtaler herunder alle som har behov for gjennomgang av hvordan en kan gjennomføre gode medarbeidersamtaler eller som trenger faglig påfyll.
Kurset krever ingen forkunnskaper.
Målsetning:
Kurset skal gi innsikt i grunnprinsippene for hvordan en skaper gode medarbeidersamtaler. Etter kurset vil du som deltaker ha kunnskap til å utvikle, bruke og føre gode medarbeidersamtaler i din organisasjon.
Varighet:
En dag
Innhold:
- Forberedelser og grunnlag
- Gjennomføring av samtalen
- Om oppfølging og videreføring
Innføring i beste praksis, god dialog og etikk forbundet med medarbeidersamtaler. Eksempler:
- Hvordan planlegge samtaler i god tid
- Forberedelser
- Avklaring og forventninger
- Kompetanseutvikling
- Om mål, aktivitetsplan og utvikling
Kurset gjennomføres ved forelesning, diskusjon og enkelte gruppeoppgaver.
Sted:
Etter kundens ønske (også digitalt via Teams)
Tidspunkt:
Etter kundens ønske.
Kursbevis:
Oppmøte og delaktighet kvalifiserer til kursbevis
ARSANA SAMARBEIDSPARTNER
Bedriftshelse1 SAMARBEIDSPARTNER
DINHMS - SAMARBEIDSPARTNER OG DATTERSELSKAP
er en ledende leverandør av bedriftshelsetjenster
i hele Norge med hovedkontor i Barcode i Oslo.
Medco BHT SAMARBEIDSPARTNER
BLANCHARD NORGE SAMARBEIDSPARTNER
VERDENSLEDENDE LEDERUTVIKLINGSPROGRAMKUBA - SAMARBEIDSPARTNER
NORGES BESTE DIGITALE HMS SYSTEM?Markedets mest moderne og fleksible system for HMS-arbeid.
KONTAKT OSS
Hei, og takk for at du kontakter oss, vi svarer så fort som mulig! Kontakt oss gjerne på 51 71 52 70