HMS-KURS – Den gode medarbeidersamtalen
Hvordan skape gode medarbeidersamtalerHvilke faktorer som skal til for å lykkes med å skape gode medarbeidersamtaler er det sentrale i dette kurset. For å oppnå dette er blant annet tillit mellom arbeidstaker og arbeidsgiver utslagsgivende. På denne måten blir det enklere å vurdere hva du kan skape for organisasjonen og deg selv. Resultatet kan bli forståelse for ansattes utfordringer, hjertevarme og rom.
ARBEIDSGLEDE KAN OPPNÅS GJENNOM MEDARBEIDERSAMTALER
«For å skape arbeidsglede for dine medarbeidere må du stille de rette spørsmålene. I løpet av kurset lærer du dette i tillegg til å ha et rom for utvikling, ha påvirkningskraft, føle seg nyttig og det å bli sett. Dette er essensielle behov for alle ansatte.»
Rune Semundseth, samarbeidspartner, Businessmastering
KURSETS FOKUSOMRÅDER
- Medarbeidersamtalers struktur
- Taushetsplikt og god etikk
- Hvordan gjøre medarbeidersamtalen til et styringsverktøy
- Forskjeller mellom arbeidsrelaterte og private forhold
- Hvordan skille mellom rollen som leder og personlig relasjon
- Kvalitet og hyppighet
- Distanse mellom leder og ansatte
- Hvordan du skaper mening med samtalen
Medarbeidersamtaler som virker
«Forventningsavklaring og dialog i hverdagen er helt sentralt. Det samme er systematikk i forbindelse med oppfølging. Vi samarbeider med Rune Semundseth og Businessmastering om system for gode medarbeidersamtaler».
Pål Lillebø, CEO
OM KURSET
Målgruppe:
Enten du trenger faglig påfyll, har behov for hvordan du utfører en god medarbeidersamtale eller har et konkret ansvar for medarbeidersamtaler i din virksomhet er dette et kurs for deg.
Forkunnskaper om emnet kreves ikke.
Målsetning:
Etter endt kurs skal du besitte nok kunnskap til å føre, bruke og utvikle medarbeidersamtaler av høy kvalitet i virksomheten din. Her er innsikt i grunnprinsippene for hvordan en oppnår dette sentralt.
Varighet:
En dag
Innhold:
- Grunnlag og forberedelser
- Gjennomføring av medarbeidersamtalen
- Videreføring og oppfølging
Introduksjon i etikk, god dialog og beste praksis i forbindelse med medarbeidersamtaler. Eksempler:
- Utvikling, aktivitetsplan og mål
- Utvikling av kompetanse
- Forventninger og avklaringer
- Forberedelser
- Planlegging av medarbeidersamtalen i god tid
Gruppeoppgaver, diskusjon og forelesning utgjør kursets kjerne.
Sted:
Etter kundens ønske (også digitalt via Teams)
Tidspunkt:
Etter kundens ønske.
Kursbevis:
Oppmøte og delaktighet kvalifiserer til kursbevis
ARSANA SAMARBEIDSPARTNER
Bedriftshelse1 SAMARBEIDSPARTNER
DINHMS - SAMARBEIDSPARTNER OG DATTERSELSKAP
er en ledende leverandør av bedriftshelsetjenster
i hele Norge med hovedkontor i Barcode i Oslo.
Utvikling.org SAMARBEIDSPARTNER
Utvikling.org har i nærmere 20 år samlet Norges beste formidlere innen HMS og ledelse.
Ingen i Norge har hatt flere deltakere gjennom åpne Hms-kurs enn oss de siste 10 år. HMS-opplæring for ledere og annen lederutvikling ble fort en del av vårt tjenestespekter.
BLANCHARD NORGE SAMARBEIDSPARTNER
VERDENSLEDENDE LEDERUTVIKLINGSPROGRAMKUBA - SAMARBEIDSPARTNER
NORGES BESTE DIGITALE HMS SYSTEM?Markedets mest moderne og fleksible system for HMS-arbeid.
KONTAKT OSS
Hei, og takk for at du kontakter oss, vi svarer så fort som mulig! Kontakt oss gjerne på 51 71 52 70